Jak zwiększyć popularność firmowego fanpage’a?

Jeśli firmowy fanpage nie generuje takich korzyści jakich początkowo oczekiwaliśmy to wcale nie znaczy, że tak musi być. Warto prześledzić kilka ważnych aspektów związanych z prowadzenie fanpage i je zweryfikować oraz dodać coś nowego. Obsługa fanpage jest istotna, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdzie rynek zmaga się z sytuacją kryzysową, dlatego też firmy mogą liczyć na pomoc takich agencji interaktywnych jak https://kryzysowy.marketing.

Opinie i recenzje na Facebooku

Opcjonalną funkcją na fanpage’u jest możliwość włączenia recenzji. Wiele przedsiębiorstw jednak obawia się, że udostępniając możliwość wyrażenia opinii i ocenienia jakości obsługi firmowej da pole do popisu dla niezadowolonych klientów lub konkurencji, która mogłaby wykorzystać tego typu narzędzie, aby obniżyć reputację. Warto jednak wiedzieć, że na wszelkiego typu komentarze firma może odpowiedzieć, przedstawiając swoje stanowisko. Nic tak bardzo nie przyciąga uwagi jak właśnie negatywny komentarz na fanpage’u. Jeśli natomiast firma potrafi umiejętnie i profesjonalnie udzielić odpowiedzi i przedstawić swoje stanowisko to może nawet obrócić się to dla niej na korzyść. Niezależnie od tego czy jest to pozytywna, czy też negatywna opinia, niezwykle ważne jest to, aby firma podziękowała za chęć wyrażenia swojego zdania. W pewnym sensie pomoże to zmotywować inne osoby do napisania własnej opinii.

Podziękuj użytkownikowi

Przechodząc do kolejnej kwestii należy wyraźnie podkreślić, że wszelkiego typu podziękowania skierowane w stronę użytkowników mogą przynieść bardzo dobre korzyści. Podziękowanie za komentarz, za udostępnienie postu lub nawet za polubienie danej treści i zasugerowanie, aby polubić również fanpage, może być postrzegane jako coś pozytywnego. Z bardzo prostego powodu – fani czują się docenieni i wiedzą, że ktoś poświęcił swój cenny czas, aby odczytać ich wiadomość lub zauważył ich reakcję na post. To samo dotyczy negatywnych komentarzy – nigdy nie należy usuwać takich komentarzy, które mają w sobie jakąkolwiek merytoryczną treść. Zdecydowanie lepiej odpowiedzieć użytkownikowi i zaprosić go do kontaktu poprzez prywatną wiadomość, aby rozwiązać jego problem.

Odnieś się do wydarzeń w Polsce lub na świecie

Aby przełamać stereotypową nudę warto poszukać kreatywnych nawiązań do wydarzeń kulturowych, w świecie polityki lub sportu i przenieść to na grunt fanpage’a w unikalny i ciekawy sposób, zachowując oczywiście kontekst tematyczny. Przykładowo prowadząc serwis samochodowy możemy w umiejętny sposób odnieść się do dotacji na samochody elektryczne, czy to w formie zabawnej grafiki lub parafrazując pewne słowa w wymyślny sposób nawiązując do miejsca warsztatowego. Kreatywność w tym przypadku jest na wagę złota.