Portale społecznościowe zaliczane do social media to obecnie bardzo silne medium do celów promocyjnych. Sama obecność na Facebook oraz portalu LinkedIn, Instagram pozwala na kontrolowanie informacji, które trafiają do potencjalnych klientów skupionych wokół konkretnej marki. Często popełnianym błędem jest zignorowanie tak dużego grona osób w tego typu serwisach, co może doprowadzić do sytuacji, w której przepływ informacji nie będzie pochodził bezpośrednio od danego przedsiębiorstwa, ale z nieoficjalnych źródeł. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju nieoficjalnych (pozafirmowych) Fanpage, które wypełnią pustkę, a osoby, które tam trafią będą przekonane, że mają do czynienia z oficjalnymi informacjami od firmy.

Najpierw promuj, później sprzedawaj

Promocja na profilach społecznościowych ma wiele twarzy. Można starać się robić to za darmo, licząc właśnie na aktywność fanów, udzielając się na grupach tematycznych. Można też skorzystać z reklam płatnych, które mają największy procent skuteczności, a na wyniki nie trzeba długo czekać, dlatego też reklama na Facebooku jest tak atrakcyjna. Zanim jednak przystąpi się do tworzenia reklam, należy mieć wiedzę o potencjalnych klientach, umiejętności analizy wyników oraz budżet na rozkręcenie kampanii reklamowej. Ważne jest to, aby nie traktować profilu w serwisie społecznościowym jako miejsca w którym zyskujemy nowe osoby tylko w celu zachęcenia ich do kupna naszych produktów. Głównym celem jest budowanie świadomości marki oraz zaufania. Można to osiągnąć nie tylko poprzez informowanie o nowych produktach, czy też zachęcanie do kupna przez obniżone ceny.

Równie dobrze można powoli i sukcesywnie budować świadomość marki poprzez wkomponowanie ciekawostek związanych z działalnością firmy w dostarczane treści. Sprzedaż jest oczywiście dozwolona, jednak profil przypominający słup ogłoszeniowy nie sprawdzi się w każdej branży i nie spodoba się każdemu użytkownikowi. Mogą to być nawet treści stricte nie związane z funkcjonowaniem firmy, a stanowić pewnego rodzaju odskocznię od typowego profilu działalności firmy. Więcej o promocji na FB znajdziecie na https://www.fb.48.media/

Nie zapomnij o regularnym zamieszczaniu treści na firmowym FB

Zamieszczenie kilku ciekawych artykułów, które pozyskają większą grupę fanów, nie oznacza, że należy spocząć na laurach. Ważna jest regularność umieszczanych treści na profilu. Dotyczy to praktycznie wszystkich serwisów społecznościowych.

Jeśli zdarzy się zbyt duża przerwa w porównaniu do wcześniejszej aktywności to z czasem zasięgi postów zaczną być coraz mniejsze, ludzie po prostu zapomną i skupią się na profilach, które są regularnie aktywne. Oczywiście nie można przesadzić w drugą stronę. Zbyt częste zamieszczanie nowinek lub mało znaczących wiadomości z pewnością może wywołać nudę i niechęć przed pojawieniem się naprawdę wartościowych treści. Jeśli tak naprawdę nie ma możliwości, aby tworzyć unikalne artykuły w wybranym czasie to nic nie stoi na przeszkodzie, aby posiłkować się udostępnianiem ciekawych artykułów w innych serwisach. Muszą to być jednak artykuły związane z daną branżą lub działalnością firmy, aby zachować pewną spójność. W regularności dostarczania treści pomagają też sami fani – można ich zmotywować w postaci przykładowo konkursu w celu stworzenia ciekawego zdjęcia lub artykułu, który pojawić się może na profilu firmowym. Istnieje wiele możliwości, z których Twoja firma może skorzystać i pozyskać nowych klientów.

Social media to ważny aspekt promocji dla dzisiejszych firm