Lokal użytkowy – centrum, czy obrzeża miasta?

Szukając lokalu użytkowego dla swojej działalności gospodarczej, należy zadać sobie wiele pytań, dotyczących tego, jak powinien wyglądać idealny lokal i jakie cechy powinien posiadać. Jednym z pytań, które koniecznie należy sobie zadać, jest to o lokalizację lokalu użytkowego. Najczęściej przedsiębiorcy zastanawiają się, czy lepiej wybrać lokal użytkowy w centrum miasta pomimo wysokiej ceny, czy lepiej zdecydować się na lokal na obrzeżach? Podpowiadamy!

Lokale użytkowe Wrocław położone są w różnych częściach miasta. Wielu przedsiębiorców czuje się przytłoczonych faktem, że nie stać ich na lokal w samym centrum miasta. Jednak, nie jest prawdą, że tylko tam biznes będzie dobrze funkcjonował. Mnóstwo doskonale prosperujących firm ma swoje biura i lokale oddalone od centrum, stawiając na czyste powietrze, lepszy dojazd i przyjemniejszą atmosferę. Dla jednych najlepsze będzie centrum miasta, dla innych jego obrzeża lub dobrze skomunikowana z centrum dzielnica.

Dla kogo lokal użytkowy w centrum miasta?

Lokal użytkowy we Wrocławiu w centrum, przeznaczony jest przede wszystkim dla przedsiębiorców, których klientami są turyści. A zatem.. chcesz prowadzić bar, restaurację, kawiarnię lub lodziarnię? Z pewnością centrum to dobre rozwiązanie. hotele, sklepy z pamiątkami i sklepy spożywcze, ale również biura podróży – takie działalności także świetnie sprawdzają się w centrum. Ruch w takich branżach jest tak duży, że właściciel firmy może pozwolić sobie na spory wydatek związany z czynszem. Ale wyobraźmy sobie teraz biuro rachunkowe. Obecnie, większość stałych klientów wysyła faktury oraz wszystkie potrzebne dokumenty elektronicznie do biura księgowego. Wiele spraw załatwia się telefonicznie lub przez Internet. Czy w takiej sytuacji warto przepłacać za biuro w centrum? Raczej nie. Znacznie lepiej wynająć biuro w innej lokalizacji, zapłacić mniej, a za zaoszczędzone pieniądze budować markę firmy, np. poprzez ciekawe rabaty dla Klientów, przyjemny wystrój firmy, a przede wszystkim szkolenia dla pracowników.

Na co uważać wynajmując lokal w centrum miasta?

Należy również pamiętać, że w miastach takich jak Wrocław, czy Kraków, w centrach nie ma nowych budynków. Nie pozwala na to plan zagospodarowania miasta, wszechobecne zabytki. Zatem, lokale użytkowe oferowane są klientom w kamienicach, nierzadko zabytkowych. To bardzo utrudnia prowadzenie działalności. Z jednej strony oczywiście firma zyskuje duży prestiż. Z drugiej niestety pojawia się wiele kłopotów – stare instalacje, które nie zawsze można łatwo wymienić, nie każdy remont można przeprowadzić, na wiele zmian trzeba mieć pozwolenia od konserwatora zabytków. Warunki są czasem dobre, a czasem bardzo średnie. Do tego dochodzi hałas, który zazwyczaj jest zawsze w centrach zabytkowych miast, a także spore kłopoty z parkowaniem. Nie każda firma szukając lokalu użytkowego chce pracować w takim otoczeniu.

Lokal użytkowy w dobrze skomunikowanej dzielnicy

W różnych dzielnicach Wrocławia powstają biurowce, lub istnieją od lat i świetnie funkcjonują. Przykładem jest Vision Offices zlokalizowany w biznesowej dzielnicy miasta na ulicy Legnickiej. Decydując się na takie miejsce zyskuje się niepowtarzalna i wyjątkową architekturę, lokale w wysokim standardzie, korzystną cenę, ale również świetne skomunikowanie z miastem. Kancelaria adwokacka? Biuro rachunkowe? Wiele firm z różnych branż może mieścić się w takim biurowcu. Na pewno nie ucierpią na tym klienci. Jeżeli w pobliżu są miejsca parkingowe (a zazwyczaj w takich miejscach łatwiej o nie niż w centrum miasta), jeżeli nieopodal znajdują się przystanki autobusowe i tramwajowe, jeżeli dodatkowo dojeżdżając do biura nie stoi się w korkach – to z pewnością jest to miejsce godne rozważenia na prowadzenie biznesu. Nie bez znaczenia jest także otoczenie biznesowe – w biurowcu funkcjonuje wiele firm, z którymi można nawiązać kontakt i współpracę.