Lokal użytkowy centrum, czy obrzeża miasta?

3 min czytania
Lokal użytkowy  centrum, czy obrzeża miasta?

Szukając lokalu użytkowego dla swojej działalności gospodarczej, należy zadać sobie wiele pytań, dotyczących tego, jak powinien wyglądać idealny lokal i jakie cechy powinien posiadać. Jednym z pytań, które koniecznie należy sobie zadać, jest to o lokalizację lokalu użytkowego. Najczęściej przedsiębiorcy zastanawiają się, czy lepiej wybrać lokal użytkowy w centrum miasta pomimo wysokiej ceny, czy lepiej zdecydować się na lokal na obrzeżach? Podpowiadamy!

Lokale użytkowe Wrocław położone są w różnych częściach miasta. Wielu przedsiębiorców czuje się przytłoczonych faktem, że nie stać ich na lokal w samym centrum miasta. Jednak, nie jest prawdą, że tylko tam biznes będzie dobrze funkcjonował. Mnóstwo doskonale prosperujących firm ma swoje biura i lokale oddalone od centrum, stawiając na czyste powietrze, lepszy dojazd i przyjemniejszą atmosferę. Dla jednych najlepsze będzie centrum miasta, dla innych jego obrzeża lub dobrze skomunikowana z centrum dzielnica.

Dla kogo lokal użytkowy w centrum miasta?

Lokal użytkowy we Wrocławiu w centrum, przeznaczony jest przede wszystkim dla przedsiębiorców, których klientami są turyści. A zatem.. chcesz prowadzić bar, restaurację, kawiarnię lub lodziarnię? Z pewnością centrum to dobre rozwiązanie. hotele, sklepy z pamiątkami i sklepy spożywcze, ale również biura podróży takie działalności także świetnie sprawdzają się w centrum. Ruch w takich branżach jest tak duży, że właściciel firmy może pozwolić sobie na spory wydatek związany z czynszem. Ale wyobraźmy sobie teraz biuro rachunkowe. Obecnie, większość stałych klientów wysyła faktury oraz wszystkie potrzebne dokumenty elektronicznie do biura księgowego. Wiele spraw załatwia się telefonicznie lub przez Internet. Czy w takiej sytuacji warto przepłacać za biuro w centrum? Raczej nie. Znacznie lepiej wynająć biuro w innej lokalizacji, zapłacić mniej, a za zaoszczędzone pieniądze budować markę firmy, np. poprzez ciekawe rabaty dla Klientów, przyjemny wystrój firmy, a przede wszystkim szkolenia dla pracowników.

Na co uważać wynajmując lokal w centrum miasta?

Należy również pamiętać, że w miastach takich jak Wrocław, czy Kraków, w centrach nie ma nowych budynków. Nie pozwala na to plan zagospodarowania miasta, wszechobecne zabytki. Zatem, lokale użytkowe oferowane są klientom w kamienicach, nierzadko zabytkowych. To bardzo utrudnia prowadzenie działalności. Z jednej strony oczywiście firma zyskuje duży prestiż. Z drugiej niestety pojawia się wiele kłopotów stare instalacje, które nie zawsze można łatwo wymienić, nie każdy remont można przeprowadzić, na wiele zmian trzeba mieć pozwolenia od konserwatora zabytków. Warunki są czasem dobre, a czasem bardzo średnie. Do tego dochodzi hałas, który zazwyczaj jest zawsze w centrach zabytkowych miast, a także spore kłopoty z parkowaniem. Nie każda firma szukając lokalu użytkowego chce pracować w takim otoczeniu.

Lokal użytkowy w dobrze skomunikowanej dzielnicy

W różnych dzielnicach Wrocławia powstają biurowce, lub istnieją od lat i świetnie funkcjonują. Przykładem jest Vision Offices zlokalizowany w biznesowej dzielnicy miasta na ulicy Legnickiej. Decydując się na takie miejsce zyskuje się niepowtarzalna i wyjątkową architekturę, lokale w wysokim standardzie, korzystną cenę, ale również świetne skomunikowanie z miastem. Kancelaria adwokacka? Biuro rachunkowe? Wiele firm z różnych branż może mieścić się w takim biurowcu. Na pewno nie ucierpią na tym klienci. Jeżeli w pobliżu są miejsca parkingowe (a zazwyczaj w takich miejscach łatwiej o nie niż w centrum miasta), jeżeli nieopodal znajdują się przystanki autobusowe i tramwajowe, jeżeli dodatkowo dojeżdżając do biura nie stoi się w korkach to z pewnością jest to miejsce godne rozważenia na prowadzenie biznesu. Nie bez znaczenia jest także otoczenie biznesowe w biurowcu funkcjonuje wiele firm, z którymi można nawiązać kontakt i współpracę.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

glosgdanska_kf