Spotkanie informacyjne ws. budowy buspasów na ul. Spacerowej
Zapraszamy mieszkańców na spotkanie informacyjne dotyczące planowanej budowy buspasów na ul. Spacerowej. Inwestycja ma na celu poprawę komunikacji miejskiej i stworzenie lepszych warunków dla rowerzystów. To ważny krok w kierunku zrównoważonego transportu w naszym mieście.

Buspasy na ul. Spacerowej: Długość i lokalizacja planowanej inwestycji

W ramach rozwijania komunikacji miejskiej, na ul. Spacerowej planowane jest wybudowanie buspasów. Trasa, która ma łączyć skrzyżowanie Spacerowa / CH Auchan ze skrzyżowaniem Spacerowa / Opacka, ma długość około 5,7 km. Inwestycja ta ma na celu poprawę połączenia między górnym a dolnym tarasem miasta, co przyniesie korzyści głównie pasażerom komunikacji miejskiej.

Korzyści dla mieszkańców: skrócenie czasu przejazdu i nowe połączenia rowerowe

Głównym celem budowy buspasów jest maksymalne skrócenie czasu przejazdu autobusów miejskich pomiędzy Osową a Oliwą. Dzięki inwestycji, autobusy linii 169, 171 i 179 będą kursować częściej, nawet co 7-8 minut, co znacząco poprawi komfort podróżowania. Dodatkowo, planowane jest przedłużenie linii 179 do węzła "Przymorze SKM". W projekcie uwzględniono również budowę nowej ścieżki rowerowej, która połączy dzielnice miasta, co zachęci mieszkańców do korzystania z ekologicznych środków transportu.

Spotkanie informacyjne dla mieszkańców: szczegóły i terminy

Wszystkich zainteresowanych mieszkańców zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się w środę, 10 lipca, o godz. 17.00, w sali scenicznej w Oliwskim Ratuszu Kultury przy ul. Opata Jacka Rybińskiego 25. Podczas spotkania będzie można dowiedzieć się więcej o planach inwestycji oraz zadać pytania dotyczące realizacji projektu.

Warianty budowy buspasów: analiza zalet i wad

Podczas spotkania zostaną omówione dwa warianty budowy buspasów. Wariant I przewiduje buspas o zmiennym kierunku, z trzema pasami ruchu (1 dla autobusu, 2 dla samochodów i autobusów), co pozwoli na niższy koszt realizacji (70-80 mln zł) i mniejszą wycinkę drzew (ok. 1200). Jednakże, takie rozwiązanie może wiązać się z większym ryzykiem wypadków i dłuższym czasem przejazdu autobusów.

Wariant II zakłada budowę dwóch buspasów, każdy w jednym kierunku, co zapewni większe bezpieczeństwo i krótszy czas przejazdu autobusów, ale będzie kosztowniejsze (80-100 mln zł) i wymaga większej liczby wycinek drzew (ok. 2200).

Przyszłość komunikacji miejskiej: planowane projekty i perspektywy

Miasto rozważa również inne projekty, które mają na celu poprawę komunikacji. W związku z intensywnymi przygotowaniami do budowy buspasów, wrócono do pomysłu budowy tunelu pod wzgórzem Pachołek w Oliwie. Jak tłumaczył zastępca prezydenta Piotr Grzelak, "projekt buspasa częściowo, ale nie w całości, rozwiązuje temat komunikacji publicznej. Nie rozwiązuje natomiast kwestii transportu indywidualnego". Tunel miałby stanowić uzupełnienie dla planowanych buspasów, zapewniając kompleksowe rozwiązanie problemów komunikacyjnych w mieście.

Serdecznie zachęcamy mieszkańców do udziału w spotkaniu i aktywnego włączenia się w dyskusję na temat przyszłości komunikacji miejskiej w naszym mieście.


Według informacji z: Urząd Miejski w Gdańsku