W jaki sposób z sukcesem zareklamować własną firmę w internecie? Na jakich stronach internetowych warto pojawić się z ofertą firmową i jaka jeszcze inna opcje reklamy jest w dzisiejszych czasach skuteczna?
Katalogi stron
Trzeba na początek podkreślić, że są dobre katalogi i są katalogi, które nie grzeszą jakością. Jak rozpoznać dobry katalog do którego warto dodać link do strony firmowej? Przede wszystkim taki agregator linków powinien być branżowym katalogiem firm z aktywną moderacją treści. Dlaczego jest to takie ważne? Wiele niskiej jakości katalogów pozwala dodawać wpisy automatycznie, bez rejestracji czy dodatkowych zabezpieczeń. W ten sposób taki katalog może być łatwo przesycony zwyczajnym spamem.
Facebook i inne serwisy społecznościowe
Przedsiębiorstwa mają możliwość założenia na Facebooku tak zwanego fanpage’a. Za jego pośrednictwem mogą komunikować się z osobami zainteresowanymi usługami firmy. Z punktu widzenia firmy, która chce zaistnieć w internecie, stworzenie fanpage’a to doskonały sposób na reklamę. Wiele osób korzysta z wyszukiwarki Facebooka do szukania konkretnych firm i ofert w najbliższej okolicy, więc wizytówka w takim serwisie będzie dla firmy związana z większą jej wiarygodnością. Oprócz Facebooka warto też zainteresować się serwisami takimi jak LinkedIn oraz Instagram.
E-mail marketing
E-mail marketing czyli reklama za pośrednictwem wiadomości e-mail. Może się wydawać, że ta metoda nie jest tak skuteczna jak kiedyś, ale fakty są takie, że umiejętnie przeprowadzona kampania reklamowa może przynieść dla firmy wiele korzyści. Należy jednak pamiętać, że potencjalny klient powinien poczuć się wyróżniony i mieć poczucie tego, że otrzymuje unikalną zniżkę lub promocję na wybrane produkty. W innym przypadku najzwyczajniej taki przekaz reklamowy za pośrednictwem e-maili może być zwyczajnie zapomniany po przeczytaniu lub co gorsza – potraktowany jako nachalna forma reklamy.