Gdańsk wymienia karty ZTM na System FALA ponad 64 tysiące nowych użytkowników

Od 4 sierpnia w Gdańsku zmieniają się zasady zakupu biletów okresowych komunikacji miejskiej. Nowy System FALA staje się głównym kanałem sprzedaży, a pasażerowie zyskują nowoczesne narzędzie, które ułatwi codzienne podróże po Trójmieście i regionie. Sprawdź, gdzie i jak kupić bilety oraz jakie korzyści niesie ze sobą ta zmiana.
- Gdańsk wprowadza nową jakość sprzedaży biletów okresowych
- Zarząd Transportu Miejskiego i InnoBaltica podkreślają korzyści płynące z Systemu FALA
- Nowoczesna platforma wspiera pasażerów i rozwój transportu publicznego Pomorza
- Gdzie kupić bilety okresowe w Trójmieście od sierpnia 2025?
- Gdynia rozwija sieć punktów obsługi Systemu FALA dla wygody pasażerów
Gdańsk wprowadza nową jakość sprzedaży biletów okresowych
W pierwszych miesiącach 2025 roku mieszkańcy Gdańska aktywnie korzystali z wymiany tradycyjnych Kart Miejskich ZTM na nowoczesny System FALA. W ciągu kilku miesięcy ponad 64 tysiące osób założyło konto w tym regionalnym systemie, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu i zaufaniu do nowej platformy.
Od 4 sierpnia zakup biletów okresowych – miesięcznych, kwartalnych i rocznych, zarówno gdańskich, gdyńskich, jak i metropolitalnych – będzie możliwy wyłącznie przez:
- aplikację mobilną „System FALA”,
- portal systemfala.pl,
- portale jestemzgdanska.pl, uzkmgdynia.pl oraz umzkzg.org,
- stacjonarne Biura i Punkty Obsługi Klienta,
- automaty biletowe,
- aplikację Jestem z Gdańska.
Zmiana obejmuje także bilety 24-godzinne emitowane przez ZTM w Gdańsku. Natomiast pozostałe bilety krótkookresowe – jednorazowe oraz metropolitalne (75-minutowe, 24- i 72-godzinne) – pozostaną dostępne również w popularnych aplikacjach komercyjnych, co jest szczególnie ważne dla turystów odwiedzających Trójmiasto.
Zarząd Transportu Miejskiego i InnoBaltica podkreślają korzyści płynące z Systemu FALA
- To dla nas ważna decyzja. Wpływy z biletów okresowych są istotnym elementem finansowania komunikacji miejskiej. Dzięki zmianie sposobu sprzedaży, co roku w naszych budżetach pozostaną środki, które dotąd pobierane były w formie prowizji przez operatorów aplikacji komercyjnych – mówi Łukasz Kłos, dyrektor ZTM w Gdańsku.
System FALA nie tylko usprawnia sprzedaż biletów, ale też integruje ofertę transportową całego województwa pomorskiego. Radomir Matczak, prezes InnoBaltica Sp. z o.o., podkreśla:
System FALA zyskuje coraz większą sprawność operacyjną oraz notuje rosnące wyniki sprzedaży. Od początku był projektowany właśnie jako wiodący system sprzedaży i dystrybucji biletów zarówno w Trójmieście jak i województwie pomorskim.
Integracja sprzedaży biletów okresowych to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dystrybucji przez spółkę samorządową województwa pomorskiego, wartość dodana wraca do budżetów gmin.
Nowoczesna platforma wspiera pasażerów i rozwój transportu publicznego Pomorza
System FALA to coś więcej niż tylko miejsce zakupu biletów. To kompleksowa platforma zarządzania usługami mobilności, która umożliwia lepsze planowanie tras, optymalizację taryf oraz analizę danych dotyczących przewozów. Dzięki temu komunikacja miejska staje się bardziej dostępna i efektywna.
- Integracja oferty biletowej w ramach FALI to element szerszej transformacji cyfrowej i instytucjonalnej, mającej na celu poprawę dostępności, efektywności i długofalowe zwiększenie mobilności mieszkańców Pomorza - mówi Radomir Matczak.
Dodatkowo transakcje realizowane przez System FALA są zabezpieczone na poziomie porównywalnym do bankowości elektronicznej, co daje pasażerom pewność bezpiecznych zakupów.
Gdzie kupić bilety okresowe w Trójmieście od sierpnia 2025?
Pasażerowie mogą nabywać bilety nie tylko online, ale także osobiście w punktach sprzedaży rozsianych po całym Trójmieście. Oto najważniejsze lokalizacje:
W Gdańsku działa aż 11 punktów stacjonarnych:
- Punkt Obsługi Klienta ZTM przy ul. Kilińskiego 4 (poniedziałek-piątek: 6:30-20:30)
- Punkt Obsługi Klienta ZTM przy ul. Świętokrzyskiej 15 (poniedziałek, czwartek, piątek: 7:00-14:30; wtorek, środa: 10:00-17:30)
- Kasa biletowa SKM na Dworcu PKP Gdańsk Wrzeszcz (poniedziałek-piątek: 6:00-19:00; sobota: 6:00-9:00; niedziela: 8:00-18:00)
- Kasa biletowa SKM na Dworcu PKP Gdańsk Główny (tunel) (poniedziałek-piątek: 6:00-20:00; sobota: 6:00-20:00; niedziela: 6:00-18:00)
- Kiosk w przychodni Morena przy ul. Jaśkowa Dolina 105 (poniedziałek-piątek: 8:00-17:00)
- Urząd Pocztowy nr 4 przy ul. Księdza Mariana Góreckiego 12 (poniedziałek-piątek: 8:00-19:00; sobota: 9:00-13:00)
- Urząd Pocztowy nr 8 przy ul. Wilhelma Stryjewskiego 19 (poniedziałek: 8:00-20:00; wtorek-piątek: 9:00-18:00)
- Urząd Pocztowy nr 18 przy ul. Kartuskiej 94 (poniedziałek: 3:00-20:00; wtorek-piątek: 10:00-17:00)
- Urząd Pocztowy nr 24 przy ul. Kielnieńskiej 125 (poniedziałek-piątek: 8:00-18:00; sobota: 9:00-13:00)
- Urząd Pocztowy nr 26 przy ul. Mazurskiej 10 (poniedziałek-wtorek:13:00-20:00; środa-piątek:9:00-16:00)
- Urząd Pocztowy nr 50 przy ul. Długiej 23/28 (poniedziałek-piątek:7:00-21:00; sobota:10:00-17:00)
W Gdyni dostępne są dwa punkty stacjonarne ZKM:
- Biuro Obsługi Klienta Nr 1 przy ul. Kilińskiego 16
- Biuro Obsługi Klienta Nr 2 przy ul. Władysława Radtkego 25
Sopot oferuje kasę biletową SKM na Dworcu PKP Sopot (kasa nr 3):
- (poniedziałek-piątek 6.00–20.00; sobota 7.00–19.00; niedziela 7.00–19.00)
A także Rumia ma swój punkt sprzedaży:
- Punkt Sprzedaży Biletów Rumia Dworzec PKP przy ul. Starowiejskiej.
W każdym z tych miejsc pasażerowie mogą nie tylko kupić bilety okresowe, ale również uzyskać pomoc dotyczącą działania Systemu FALA – od zakładania konta po składanie wniosków o Kartę FALA czy wsparcie podczas zakupu biletów.
Gdynia rozwija sieć punktów obsługi Systemu FALA dla wygody pasażerów
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni współpracuje z InnoBaltiką od startu wdrażania Systemu FALA na swoim terenie. Oprócz udostępnienia biletów w aplikacji i portalu systemowym uruchomił także pierwsze punkty stacjonarne obsługi pasażerów.
- System FALA rozszerza swoją obecność także w Gdyni. Otwarte zostały Biura Obsługi Klienta w Gdyni i Rumi. Wkrótce planujemy dalszą integrację z kolejnymi kanałami dystrybucji – zapowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Dzięki tym działaniom mieszkańcy Pomorza mogą liczyć na wygodniejszy dostęp do usług transportowych oraz bardziej przejrzysty system sprzedaży biletów oparty na jednym regionalnym rozwiązaniu.
Zachęcamy wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej do korzystania z Systemu FALA – to krok ku nowoczesnemu i sprawnemu podróżowaniu po Trójmieście i całym województwie pomorskim!
Na podst. Urząd Miejski w Gdańsku
Autor: krystian