Remont Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku rusza w ramach Pakietu dla Śródmieścia 2025-2027

2 min czytania
Remont Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku rusza w ramach Pakietu dla Śródmieścia 2025-2027

W sercu Gdańska czekają poważne zmiany drogowe i tramwajowe - tory, perony, trakcji i most nad Starą Motławą będą modernizowane, a ruch prowadzony etapami, by jak najmniej utrudnić komunikację.

  • Zobacz jak Gdańsk zmieni śródmieście i co to oznacza dla twojego dojazdu
  • Przygotuj się na zmiany w organizacji ruchu - samochody na pół jezdni
  • Modernizacja węzła Hucisko - prace idą etapami

Zobacz jak Gdańsk zmieni śródmieście i co to oznacza dla twojego dojazdu

Prace obejmą wymianę torów, trakcji, peronów oraz odwodnienia, a także przebudowę mostu i sieci podziemnych w rejonie Podwala Przedmiejskiego z mostem nad Starą Motławą. To część Pakietu dla Śródmieścia planowanego na lata 2025-2027. Roboty zaplanowano tak, by tramwaje kursowały poza wakacjami w trybie wahadłowym z wykorzystaniem rozjazdów nakładkowych, co pozwoli utrzymać komunikację szynową dla pasażerów w czasie większości prac.

Przygotuj się na zmiany w organizacji ruchu - samochody na pół jezdni

W trakcie remontu ruch samochodowy ma być prowadzony po połowie jezdni, z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu. Oznacza to zwężenia i potencjalne utrudnienia w godzinach szczytu, dlatego warto uwzględnić dodatkowy czas na dojazd lub skorzystać z alternatywnych tras. Informacje o szczegółach organizacji ruchu i harmonogramie będą udostępniane przez Urząd Miejski w Gdańsku i Gdańskie Centrum Multimedialne.

Modernizacja węzła Hucisko - prace idą etapami

W ramach powiązanych inwestycji modernizowany będzie też węzeł Hucisko, gdzie obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Prace będą prowadzone etapami, tak aby zapewnić jak największą płynność komunikacji miejskiej i minimalizować czasowe wyłączenia tras. Wszelkie komunikaty dotyczące zmian warto śledzić za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Prace przy Podwalu Przedmiejskim i węźle Hucisko to duża ingerencja w infrastrukturę śródmieścia, ale też inwestycja, która ma poprawić komfort podróży tramwajem i zwiększyć trwałość sieci drogowej oraz podziemnych instalacji.

na podstawie: Urząd Miejski w Gdańsku.

Autor: krystian