Remont Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku rusza w ramach Pakietu dla Śródmieścia 2025-2027

W sercu Gdańska czekają poważne zmiany drogowe i tramwajowe - tory, perony, trakcji i most nad Starą Motławą będą modernizowane, a ruch prowadzony etapami, by jak najmniej utrudnić komunikację.
- Zobacz jak Gdańsk zmieni śródmieście i co to oznacza dla twojego dojazdu
- Przygotuj się na zmiany w organizacji ruchu - samochody na pół jezdni
- Modernizacja węzła Hucisko - prace idą etapami
Zobacz jak Gdańsk zmieni śródmieście i co to oznacza dla twojego dojazdu
Prace obejmą wymianę torów, trakcji, peronów oraz odwodnienia, a także przebudowę mostu i sieci podziemnych w rejonie Podwala Przedmiejskiego z mostem nad Starą Motławą. To część Pakietu dla Śródmieścia planowanego na lata 2025-2027. Roboty zaplanowano tak, by tramwaje kursowały poza wakacjami w trybie wahadłowym z wykorzystaniem rozjazdów nakładkowych, co pozwoli utrzymać komunikację szynową dla pasażerów w czasie większości prac.
Przygotuj się na zmiany w organizacji ruchu - samochody na pół jezdni
W trakcie remontu ruch samochodowy ma być prowadzony po połowie jezdni, z obowiązującą tymczasową organizacją ruchu. Oznacza to zwężenia i potencjalne utrudnienia w godzinach szczytu, dlatego warto uwzględnić dodatkowy czas na dojazd lub skorzystać z alternatywnych tras. Informacje o szczegółach organizacji ruchu i harmonogramie będą udostępniane przez Urząd Miejski w Gdańsku i Gdańskie Centrum Multimedialne.
Modernizacja węzła Hucisko - prace idą etapami
W ramach powiązanych inwestycji modernizowany będzie też węzeł Hucisko, gdzie obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu. Prace będą prowadzone etapami, tak aby zapewnić jak największą płynność komunikacji miejskiej i minimalizować czasowe wyłączenia tras. Wszelkie komunikaty dotyczące zmian warto śledzić za pośrednictwem Gdańskiego Centrum Kontaktu.
Prace przy Podwalu Przedmiejskim i węźle Hucisko to duża ingerencja w infrastrukturę śródmieścia, ale też inwestycja, która ma poprawić komfort podróży tramwajem i zwiększyć trwałość sieci drogowej oraz podziemnych instalacji.
na podstawie: Urząd Miejski w Gdańsku.
Autor: krystian