Remont Mostu Popielnego trwa - piesi mają przejście, kierowcy korzystają z objazdów

W sercu Dolnego Miasta ekipy robotników wzmacniają i uszczelniają Most Popielny. Mimo prac nad Motławą przejście dla pieszych i rowerzystów jest zachowane, natomiast samochody muszą korzystać z wytyczonych objazdów. Prace, które zaczęły się w połowie sierpnia, potrwają kilka miesięcy i mają przywrócić przeprawie dawną wytrzymałość.
- Prace na Moście Popielnym
- Ruch i objazdy w Gdańsku przy Dolnym Mieście
Prace na Moście Popielnym
Na moście, który łączy brzegi Motławy i ułatwia przejście między ul. Łąkową a ul. Okopową, zabrano się najpierw za najbardziej zużyte elementy. Robotnicy usunęli starą nawierzchnię jezdni i chodników oraz wymienili sieć kanalizacji deszczowej. Obecne działania skupiają się na wzmocnieniu konstrukcji i zabezpieczeniu przed wodą.
Wykonywana jest izolacja elementów konstrukcji mostu. Trwają też prace na płycie mostu od strony wody. Ponadto montowane jest zbrojenie oraz elementy odwodnienia, takie jak sączki i wpusty. Betonowana jest także nadbudowa płyty nośnej mostu od strony ul. Okopowej - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W kolejnych tygodniach roboty będą obejmować wzmacnianie przyczółków, naprawę betonowych powierzchni oraz przebudowę skarp. Stare balustrady zostaną wymienione na bezpieczniejsze i estetyczniejsze. Przy piśmie inwestycji stoją miejskie służby i wykonawca - Budowlano-Drogowa MTM.
Ruch i objazdy w Gdańsku przy Dolnym Mieście
Pomimo intensywnych robót piesi i rowerzyści mogą korzystać z ograniczonego przejścia po moście - plac budowy jest ogrodzony i zabezpieczony. Kierowcy muszą poruszać się wyznaczonymi trasami objazdowymi: od strony ul. Okopowej przez Toruńską, Żabi Kruk i Podwale Przedmiejskie, a od strony Kamiennej Grobli przez Toruńską, Chmielną i Podwale Przedmiejskie.
Koszt remontu to około ponad 2 mln złotych, a pełne otwarcie przeprawy planowane jest na grudzień 2025. Ostatnim etapem robót będzie położenie nowej nawierzchni jezdni i chodników na przełomie listopada i grudnia.
Most ma długą historię - pierwsza drewniana konstrukcja powstała w 1643 roku, w 1895 roku most został przebudowany na stalowy, a dziś ma konstrukcję stalowo-żelbetową. Do 1948 roku był jedyną bezpośrednią drogą łączącą centrum miasta z Dolnym Miastem i trasą w kierunku Warszawy. Prace prowadzone są według miejskich planów remontowych i informacji udostępnionych przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.
na podstawie: UM Gdańsk.
Autor: krystian