Nowe kierunki, nowe możliwości – jak zmieni się podróżowanie z PKP Intercity w sezonie 2025/2026?

3 min czytania
Pociąg Pendolino, FOT. PKP Intercity

Gdy zima dopiero się zaczyna, PKP Intercity rozgrzewa podróżnych zapowiedziami nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia. I trzeba przyznać – zapowiada się naprawdę imponująco! Pendolino z Trójmiasta do Zakopanego, więcej ekspresów do Warszawy i nowe połączenia z Pomorza do Krakowa, Łodzi czy Torunia. Nadchodzący sezon 2025/2026 to kolejny krok w stronę wygodniejszego, szybszego i bardziej dostępnego podróżowania po Polsce.

Pendolino z Gdańska do Zakopanego i Ustki – komfortowa podróż z Pomorza na drugi koniec kraju

To prawdziwy hit nowego rozkładu. Od grudnia mieszkańcy Pomorza będą mogli wsiąść do pociągu Express InterCity Premium i bez przesiadek dojechać do samego Zakopanego. Pendolino z Gdańska Głównego pokona trasę w zaledwie 7 godzin i 1 minutę, zatrzymując się po drodze m.in. w Warszawie i Krakowie. A w wakacje? Ten sam skład dojedzie aż do Kołobrzegu, tworząc wyjątkową trasę z Tatr nad Bałtyk.

Nie zabraknie też nowości dla miłośników letnich podróży – pojawi się bezpośrednie połączenie z Bielska-Białej do Ustki. Dzięki temu nadmorska miejscowość zyska prestiżowe połączenie Pendolino, a mieszkańcy południa Polski dotrą nad morze szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Pomorskie zyska więcej połączeń – ekspresowe pociągi z Gdyni, Słupska i Ustki

Nowy rozkład to również wzmocnienie codziennej siatki połączeń. Z Trójmiasta do Warszawy kursować będzie aż 15 par pociągów ekspresowych, które odjadą co godzinę – od wczesnego rana do wieczora. Czas przejazdu? Zaledwie 2 godziny i 25 minut. Zwiększy się także liczba kursów z Gdyni do Krakowa – z 7 do 9 par pociągów EIC i EIP.

Nowe trasy ucieszą też pasażerów z mniejszych miast Pomorza. Na torach pojawi się m.in. IC Kuter z Gdyni do Warszawy i rozszerzona relacja pociągu Zatoka, który przez Poznań, Wrocław i Opole dojedzie aż do Łodzi. Zmienioną trasą pojedzie TLK Małopolska, dając Radomiowi kolejne połączenie z Pomorzem, a wakacyjny EIC Kaszub połączy Kraków z Półwyspem Helskim.

To jednak nie wszystko – pociąg Gwarek zyska wydłużoną relację aż do Krakowa, a nocny Baltic Express zatrzyma się dodatkowo w Toruniu i Iławie, łącząc te miasta bezpośrednio z Pragą.

Modernizacja torów na Pomorzu – krótszy czas przejazdu i więcej pociągów

Nie byłoby nowych połączeń bez inwestycji w infrastrukturę. Modernizacja linii kolejowej nr 202 (Gdynia – Słupsk) wchodzi w decydującą fazę. Po jej zakończeniu podróż skróci się o około 15 minut, a na stacji w Słupsku wzrośnie komfort obsługi pasażerów. Na odcinku Lębork – Słupsk powstanie drugi tor, który umożliwi zwiększenie liczby kursów i płynniejszy ruch pociągów.

Warto jednak pamiętać, że między lutym a czerwcem 2026 roku na trasie Słupsk – Ustka oraz Sławno – Słupsk obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. To chwilowe utrudnienie, które ma przygotować Pomorze na nową, szybszą i bardziej niezawodną kolej.

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity pokazuje, że polska kolej nie zwalnia tempa. Dla mieszkańców Pomorza to nie tylko więcej tras i lepszy komfort, ale też realna szansa, by kolej stała się pierwszym wyborem w codziennych i wakacyjnych podróżach. Bo czy może być coś lepszego niż spojrzeć przez okno Pendolino, wiedząc, że w kilka godzin można znaleźć się u podnóża Tatr lub na plaży w Ustce?

Autor: Wiola