Na Zaspie zaczyna się rozbiórka kładki - pięć nowych przejść i zmiany w ruchu

2 min czytania
Na Zaspie zaczyna się rozbiórka kładki - pięć nowych przejść i zmiany w ruchu

Na Zaspie zaczyna się ruch wielkiej przebudowy, która przez dwa lata zmieni sposób, w jaki mieszkańcy przechodzą przez ruchliwe skrzyżowanie. Z placu prac informują miejskie służby — to koniec ponad półwiecznej kładki i początek modernizacji z myślą o pieszych, rowerzystach i tramwajach. Wokół inwestycji już widać pierwsze znaki organizacji ruchu.

  • W Gdańsku szykują się znaczne utrudnienia na al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej
  • Kładka na Zaspie zostanie zastąpiona pięcioma przejściami i udogodnieniami dla podróżnych

W Gdańsku szykują się znaczne utrudnienia na al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej

Prace rozbiórkowe starej konstrukcji rozpoczną się w sobotę 25 października — informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Stara kładka służyła przez około 50 lat i ustąpi miejsca nowemu układowi komunikacyjnemu. W praktyce oznacza to etapowe zamknięcia i przesunięcia pasów, które będą obowiązywać do końca 2025.

Zmiany w organizacji ruchu obejmują m.in.:

  • ruch pod kładką zostanie przekierowany na jezdnię od strony Przymorza — po jednym pasie w każdą stronę;
  • druga jezdnia al. Jana Pawła II w kierunku szpitala zostanie zamknięta;
  • ruch na al. Rzeczypospolitej pozostaje bez zmian;
  • wjazd z al. Rzeczypospolitej w al. Jana Pawła II od strony Przymorza w kierunku nadmorskim będzie możliwy przez skrzyżowanie z ul. Hynka;
  • od strony Wrzeszcza wjazd w kierunku przystanku SKM będzie wymagał skrętu w prawo i nawrócenia na najbliższym skrzyżowaniu.

Warto zaplanować podróże z wyprzedzeniem — miasto zapowiada, że etapowa logistyka ma zminimalizować paraliż, ale krótkotrwałe korki i zmiany tras pozostaną częste.

Kładka na Zaspie zostanie zastąpiona pięcioma przejściami i udogodnieniami dla podróżnych

Zamiast jednej wysokiej przeprawy powstanie pięć mniejszych przejść, każde z sygnalizacją świetlną i bez barier dostępu dla osób z niepełnosprawnościami. Na poziomie terenu zaplanowano ścieżki rowerowe oraz dojścia do peronów tramwajowych, a istniejący wiadukt drogowy zostanie zmodernizowany. Przebudowa obejmie także sieć trakcyjną i nawierzchnię al. Rzeczypospolitej.

Jak informował na miejscu Jakub Panasewicz z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, koncepcja ma zastąpić starą, wysoką kładkę rozwiązaniami bardziej zintegrowanymi z ruchem miejskim i bezpieczniejszymi dla użytkowników.

Prace prowadzone będą etapami i potrwają dwa lata. Dodatkowo od połowy listopada planowane są nocne prace rozbiórkowe w godzinach od północy do godz. 4.30 — przewidywany czas tych prac to około 3 tygodni, tak aby ograniczyć zakłócenia w kursowaniu tramwajów i ruchu dziennego.

Miasto prosi o ostrożność w rejonie budowy i śledzenie komunikatów o zmianach w organizacji ruchu publikowanych przez miejskie służby.

na podstawie: Urząd Miejski w Gdańsku.

Autor: krystian