IKM Gdańsk: Akademia Nowych Mediów druga edycja kompleksowego kursu dla kadr kultury
Profesjonalne szkolenia prowadzone przez najlepszych praktyków i ekspertów w swoich dziedzinach, atmosfera współpracy i networking w kameralnym gronie uczestników, duża porcja wiedzy o nowych mediach i technologiach w kulturze, tym właśnie charakteryzuje się druga edycji cyklu szkoleniowego Akademia Nowych Mediów, którego organizatorem jest Instytut Kultury Miejskiej. Kurs obejmuje osiem spotkań, rozpoczyna się 10 marca i potrwa do końca kwietnia. Obowiązują zapisy: www.anmii.evenea.pl.
Program kursu to osiem spotkań dotyczących przydatnych narzędzi i projektów, które można wykorzystać w komunikacji i promocji działań instytucji, popularyzowaniu zasobów archiwalnych, czy publikacji opisujących nasze działani a mówi Karina Rojek z Instytut Kultury Miejskiej.
O strategii PR w mediach społecznościowych opowie Anna Miotk , dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu, zajmująca się mierzeniem i efektywnością działań public realtions, specyfikę prowadzeniu profilu na Instagramie oraz podstawy fotografii mobilnej przybliży uczestnikom i uczestniczkom Adrian Werner prowadzący swoją firmę Werbrand oraz animator społeczności Igersgdansk, szkolenie o tym, jak efektywnie korzystać z hasztagów i prowadzeniu profili w mediach społecznościowych poprowadzi Dominik Pokornowski ekspert w dziedzinie komunikacji internetowej w firmie haipaa, jak redagować nasze teksty na stronach internetowych zgodnie z SEO oraz jak dostosować je do standardów WCAG 2.0 powie Sebastian Łubik z Dailyweb.pl, temat otwartych zasobów i mnogości źródeł, z których możemy legalnie korzystać poruszy redaktorka serwisu www.szukamy.org, Karina Rojek z Instytutu Kultury Miejskiej. W nietypowej formule Hackatonu w Hackerspace Trójmiasto , czyli całonocnego spotkania, podczas którego interdyscyplinarny zespół pracuje nad kilkoma projektami jednocześnie, odbędzie się szkolenie z przygotowywania i projektowania aplikacji. Stowarzyszenie GLAMWIKI poprowadzi warsztat o edycja haseł i Wikimedia Commons, a cały kurs zakończy seminarium Remiks kultury co wolno, a czego nie wolno”, podczas którego uczestnicy porozmawiają o o przerabianiu dzieł sztuki, prawach autorskich, domenie publicznej, etyce, wolności artystycznej i tym, jak to pogodzić.
Akademia Nowych Mediów to cykl szkoleń o nowych mediach i technologiach w kulturze. Przeznaczony jest dla animatorów, edukatorów i pracowników instytucji czy organizacji pozarządowych zajmujących się kulturą.
Program Akademii Nowych Mediów
- Strategia PR w mediach społecznościowych Anna Miotk
- Specyfika profilu na Instagramie i podstawy fotografii mobilnej Adrian Werner
- Efektywne Hashtagi oraz specyfika profili na Facebooku i Twitterze Dominik Pokornowski
- Redakcja tekstów wg wytycznych WCAG 2.0 oraz SEO Sebastian Łubik
- Otwarte Zasoby potencjał na wyciągnięcie ręki Karina Rojek,
- Projektowanie i przygotowanie aplikacji Hakaton Kulturalny Hackerspace Trójmiasto
- Największe zasięgi to tylko w Wikipedii jak zaistnieć w największej encyklopedii świata? Edycja Haseł, Wikimedia Commons, projekt GLAMWiki Stowarzyszenie GLAMWIKI
- Seminarium “Remiks kultury co wolno a co nie” rozmowa o przerabiania dzieł sztuki prawa autorskie, domena publiczna, etyka, wolność artystyczna jak to pogodzić.
Kurs odbędzie się w marcu kwietniu 2018 roku.
Zajęcia będą odbywać się co dwa tygodnie w soboty i niedzielę w siedzibie Instytutu Kultury Miejskiej w sali 209 na II p. Będziemy zatem spotykać się kolejno w weekendy: 10-11.03, 24-25.03, 7-8.04, 21-22.04.
Seminarium “Remiks kultury co wolno a co nie” odbędzie się w dniu 19. kwietnia o g. 18.00. w Instytucie Kultury Miejskiej.
Uczestnikom Akademi Nowych Mediów zapewniamy
- Profesjonalne szkolenia prowadzone przez najlepszych praktyków i ekspertów w swoich dziedzinach!
- Certyfikat ukończenia kursu. (Instytut Kultury Miejskiej jest instytucją szkoleniową wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonym przez WUP pod nr: 2.22/00102/2017
- Networking. Stworzymy kameralną grupę 20 osób, która będzie miała okazję dobrze się poznać podczas całego kursu.
- Obiady podczas wszystkich dni szkoleniowych oraz kawę i herbatę.
Start 1. lutego 2018 roku! Do wyczerpania miejsc. Koszt: 600,00 PLN + 23% VAT (brutto: 738.00 zł). *
osoby pracujące w instytucjach/organizacjach, które mogą odliczać VAT na usługi szkoleniowe po przesłaniu odpowiedniego oświadczenia* mogą zakupić bilet w cenie niższej o VAT.
Ilość uczestników maksymalnie 20 osób.
Dołącz do wydarzenia na Facebooku!
Będziemy tam na bieżąco informować o aktualnościach związanych z kursem.
Instytut Kultury Miejskiej, ikm.gda.pl/, ikm.gda.pl/2018/02/13/akademia-nowych-mediow-druga-edycja-kompleksowego-kursu-dla-kadr-kultury/
Autor: krystian