Buspasy na ul. Spacerowej: Warianty przedstawione przez wiceprezydenta Grzelaka

3 min czytania
Buspasy na ul. Spacerowej: Warianty przedstawione przez wiceprezydenta Grzelaka

W najbliższym czasie mieszkańcy będą mieli okazję zapoznać się z planami na rozbudowę ul. Spacerowej, w tym z propozycjami dotyczącymi buspasów. Prezentacja różnych wariantów projektowych ma na celu poprawę komunikacji miejskiej oraz zwiększenie bezpieczeństwa na tej ważnej trasie.

  • Buspas na ul. Spacerowej korzyści dla mieszkańców
  • Prezentacja wariantów buspasów różnice i koszty
  • Nowa ścieżka rowerowa bezpieczne podróżowanie na dwóch kółkach
  • Skrócenie czasu przejazdu autobusów konkretne liczby

Buspas na ul. Spacerowej korzyści dla mieszkańców

Projekt rozbudowy ul. Spacerowej zakłada powstanie buspasów, które znacząco skrócą czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą. Dzięki temu możliwe będzie częstsze kursowanie autobusów linii 169, 171 i 179, które na wspólnym odcinku będą jeździły nawet co 7-8 minut. Inwestycja umożliwi także przedłużenie linii 179 do węzła Przymorze SKM z wygodną przesiadką na pociągi SKM oraz inne linie autobusowe.

Rozbudowa obejmie odcinek od skrzyżowania Spacerowa / CH Auchan do skrzyżowania Spacerowa / Opacka, o długości 5,7 km. Nowa infrastruktura drogowa ma nie tylko ułatwić życie mieszkańcom korzystającym z komunikacji miejskiej, ale także poprawić płynność ruchu i zwiększyć bezpieczeństwo na tej trasie.

Prezentacja wariantów buspasów różnice i koszty

Podczas spotkania informacyjnego mieszkańcom przedstawiono dwa warianty budowy buspasów. Pierwszy wariant zakłada trzy pasy ruchu, z buspasem o zmiennym kierunku, który będzie otwarty w kierunku Oliwy w szczycie porannym, a w kierunku Osowej w szczycie popołudniowym. Taki układ ma niższy koszt realizacji (70-80 mln zł) i wymaga mniejszej wycinki drzew (około 1200), ale niesie ze sobą większe ryzyko wypadków i dłuższy czas przejazdu autobusów.

Drugi wariant przewiduje dwa buspasy, każdy w jednym kierunku, co oznacza cztery pasy ruchu: dwa dla autobusów i dwa dla samochodów. To rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i skraca czas przejazdu autobusów, ale jest droższe (80-100 mln zł) i wymaga większej liczby wycinek drzew (około 2200).

Nowa ścieżka rowerowa bezpieczne podróżowanie na dwóch kółkach

Integralną częścią projektu jest budowa ścieżki rowerowej na całej długości buspasa. Ścieżka będzie biegła tuż obok buspasa lub po terenie leśnym, zapewniając bezpieczeństwo i komfort podróżowania zarówno rowerzystom, jak i użytkownikom hulajnóg. Taka infrastruktura zachęci mieszkańców do korzystania z ekologicznych środków transportu, co przyczyni się do redukcji zanieczyszczenia powietrza i poprawy zdrowia publicznego.

Skrócenie czasu przejazdu autobusów konkretne liczby

Jednym z głównych celów inwestycji jest skrócenie czasu przejazdu komunikacją miejską na odcinku ul. Spacerowej. Po wybudowaniu buspasa, w godzinach szczytu porannego czas przejazdu w kierunku Oliwy skróci się z 25 minut do około 8-9 minut, a w godzinach szczytu popołudniowego w kierunku Osowej z 18 minut do około 7 minut. Tak znaczące zmiany mają zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, co może zmniejszyć natężenie ruchu samochodowego i poprawić jakość życia w okolicy.

Spotkanie informacyjne prowadzone przez zastępcę prezydenta, Piotra Grzelaka, pozwoliło mieszkańcom na zapoznanie się ze szczegółami inwestycji oraz wyrażenie swoich opinii i uwag. To ważny krok w kierunku realizacji projektu, który ma na celu poprawę komunikacji i bezpieczeństwa w naszej dzielnicy.

Na podst. Urząd Miejski w Gdańsku

Autor: krystian