LeŚnia - las w gotyckim wnętrzu zdobywa trzy branżowe nagrody

W sercu Gdańska projekt LeŚnia przemienił gotyckie wnętrze w zieloną przystań i teraz zbiera branżowe laury. Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku może pochwalić się serią wyróżnień, które pokazują, że kultura potrafi konkurować z komercyjnymi kampaniami.
- LeŚnia udowadnia, że artystyczny pomysł potrafi wygrać na rynku komunikacji
- LeŚnia zamieniła Centrum św. Jana w Gdańsku w sensoryczną oazę i zatrzymała tłumy
- LeŚnia pokazuje, że emocja i strategia idą ze sobą w parze
LeŚnia udowadnia, że artystyczny pomysł potrafi wygrać na rynku komunikacji
Projekt LeŚnia sięgnął po statuetki w kluczowych konkursach komunikacji i kreacji - to sukces nie tylko artystyczny, ale też strategiczny. Projekt został nagrodzony m.in. w kategoriach: PR Wings 2025 – Angażujący event, Kreatura 2025 – Event | Eventy na żywo z udziałem publiczności oraz IAB MIXX Awards 2025 – Content Marketing & Digital Public Relations.
“Mamy 100% skuteczności - to dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na to, że kultura jest demokratyczna i czuła na potrzeby odbiorców. Nagrody PR Wings, Kreatura i IAB MIXX Awards potwierdzają, że artystyczny projekt potrafi konkurować z biznesem - i z nim wygrywać. LeŚnia zawojowała serca, media i social media, bo była projektem otwartym, pełnozmysłowym i wieloaspektowym. A te nagrody są pięknym potwierdzeniem właśnie tych prawd.”
- Marta Korga-Bistram, Głos LeŚni, Rzeczniczka Prasowa NCK Gdańsk
LeŚnia zamieniła Centrum św. Jana w Gdańsku w sensoryczną oazę i zatrzymała tłumy
Na dziewięć letnich dni gotyckie wnętrze zostało wypełnione zielenią i dźwiękiem - 170 m² żywego trawnika, około 250 roślin oraz elementy światła, dźwięku i zapachu tworzyły przestrzeń oddziałującą na wzrok, słuch i węch 🌿💡🎧. Instalacja przyciągnęła niemal 43 tysiące odwiedzających i wygenerowała szeroki zasięg w mediach tradycyjnych i społecznościowych, także poza Polską. Projekt, opisany przez organizatorów jako otwarty i pełnozmysłowy, stał się viralowym fenomenem, który zatrzymał ludzi w centrum miasta i dał im chwilę wyciszenia.
LeŚnia pokazuje, że emocja i strategia idą ze sobą w parze
Triumf w konkursach komunikacyjnych potwierdza, że wysoka jakość artystyczna w połączeniu z dobrze przemyślaną komunikacją może rywalizować z największymi agencjami. To przykład, jak instytucja kultury potrafi zaprojektować doświadczenie angażujące odbiorcę - i przekuć je na rozgłos oraz nagrody. Projekt był przedstawiany jako otwarty dla publiczności, co podkreśla jego społeczną i dostępną naturę; LeŚnia wciąż pozostaje echem inspiracji dla kolejnych działań kulturalnych w mieście 🙂.
na podstawie: NCK Gdańsk.
Autor: krystian

