Gdańsk - dobre miejsce do życia

Zapach jodu w powietrzu, piękne krajobrazy i mnóstwo zieleni - tak wielu osobom kojarzy się Gdańsk. Prężnie rozwijające się miasto, które niczym magnes przyciąga nowych mieszkańców. Dlaczego to właśnie tutaj warto kupić wymarzone M?
Otoczeni zielenią
Zdaniem wielu naukowców, przebywanie wśród natury pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Tezę tę udowodniło już wielu badaczy. Naukowcy z Toronto w 2015 roku wykazali, że ludzie mieszkający w miejskich blokach z większą liczbą drzew wokół, są zdrowsi psychicznie i fizycznie, na przykład rzadziej chorują na serce.
Nic więc dziwnego, że szukamy mieszkań w otoczeniu zieleni. Jak mówi Anna Wojciechowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Gdańsku i Poznaniu, Head of ESG w ROBYG -Na przestrzeni ostatnich lat, szczególnie wskutek doświadczenia pandemii, otoczenie i zieleń stały się jednym z kluczowych kryteriów wyboru nieruchomości, zaraz po cenie i lokalizacji. Kupujący przywiązują coraz większą wagę do wielkości i funkcjonalności balkonów oraz tarasów. Dużym zainteresowaniem spotykają się oferty mieszkań posiadających własny ogródek. Odpowiadając na potrzeby takich Klientów, ROBYG oferuje na sprzedaż inwestycje z prywatnym lasem, terenami rekreacyjnymi, boiskami, alejkami spacerowymi i placami zabaw.
O to, aby w Gdańsku było zielono, dbają także władze miasta. Urzędnicy zachęcają do zazieleniania własnych balkonów i ogródków. Od 2015 ratusz bezpłatnie przekazuje mieszkańcom cebulki kwiatów ozdobnych. Ostatnia taka akcja miała miejsce w połowie października.
Wymarzone M w Gdańsku
Stolica województwa pomorskiego to miasto z perspektywami. Pod koniec 2019 roku znalazło się w Rankingu 20. najszybciej rozwijających się metropolii Unii Europejskiej, zostawiając w tyle takie ośrodki jak Barcelona czy Porto. Nie ulega zatem wątpliwości, że warto tutaj osiąść na dłużej, kupić wymarzone M i ulokować swój kapitał.
We wrześniu średnia cena mkw. nowego, gdańskiego M wynosiła 11 572 zł. Aktualnie w związku z rekordowo wysokimi stopami procentowymi na rynku nieruchomości w zdecydowanej większości przeważają transakcje dokonywane przez klientów gotówkowych.
Jak mówi Anna Wojciechowska - Kupują oni mieszkania w celach inwestycyjnych, przez co rozumiemy zakup mieszkania na wynajem, a także lokatę środków w nieruchomość jako długoterminowe zabezpieczenie przed inflacją. Druga grupa Klientów gotówkowych to osoby poszukujące dla siebie unikalnych apartamentów w wyjątkowych lokalizacjach o dużych metrażach około 100 m2. Wśród nich szczególnym zainteresowaniem cieszą się mieszkania w Gdańsku z widokiem na Motławę, a także blisko plaży, z widokiem na morze, z dużymi tarasami.
Ranking Inwestycji
Stolica województwa pomorskiego to bez wątpienia dobre miejsce do życia. Można tu korzystać zarówno z wielkomiejskich atrakcji, jak i znaleźć odrobinę wytchnienia wśród natury. Nic zatem dziwnego, że dużą popularnością cieszą się inwestycje mieszkaniowe, które ułatwiają zachowanie tego balansu - położone w bliskiej odległości od centrum, a jednocześnie otoczone zielenią. Takie właśnie projekty deweloperskie zostały również nagrodzone w Rankingu Inwestycji portalu RynekPierwotny.pl.
Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął projekt Blue by Hanza. Tuż obok znajduje się Park Słoneczniki i Park Dawnego Dworu Migowo. Na dachu inwestycji zostanie wybudowany taras wypoczynkowy. Inwestycja powstaje 4 km od centrum Gdańska.
Drugie miejsce otrzymał projekt Wiśniowa Aleja, położony niecałe 5 km od centrum. Osiedle to wyróżniać się będzie licznymi terenami zielonymi z drzewkami owocowymi i licznymi nasadzeniami. Jak wskazuje nazwa inwestycji, wokół budynku nie zabraknie pięknie pachnących, kwitnących wiśni.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajął projekt DOKI Living położony zaledwie 1,2 km od centrum miasta. To inwestycja typu mixed-use, łącząca funkcję mieszkalną, usługową i rozrywkową. Nieopodal znajduje się rzeka Martwa Wisła.
Chcesz wiedzieć więcej na temat wyróżnionych inwestycji, jak i samego Rankingu Inwestycji? Sprawdź https://rynekpierwotny.pl/ranking-inwestycji/gdansk/ocena-q3-2022/
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski