Jak działa masowa wysyłka SMS?

Masowa wysyłka SMS to metoda komunikacji wykorzystywana powszechnie przez firmy działające w bardzo różnorodnych branżach, a także między innymi organy władzy publicznej. Jej popularność wynika między innymi z faktu, że stosunkowo łatwo jest wdrożyć ją do swoich działać.
W przekuciu zdobytej wiedzy na praktykę pomogą dedykowane platformy SMS, takie jak https://mprofi.pl/uslugi/wysylka/. Jak to cały ten proces dokładnie przebiega? Wszystko wyjaśnimy poniżej!
Masowa wysyłka SMS nie wymaga programowania
Obecnie masowa wysyłka SMS jest bardzo szybkim i prostym zadaniem. Nie trzeba ręcznie wpisywać wiadomości na telefonie i po kolei wpisywać odbiorców, co byłoby niezwykle nużące i czasochłonne. Zwłaszcza w przypadku, gdy przykładowo mówimy o dużym salonie kosmetycznym, który musi wysyłać kilkadziesiąt bądź kilkaset przypomnień o nadchodzących wizytach dziennie.
Aktualnie tego typu działania można bez problemu w pełni zautomatyzować, integrując platformę SMS z narzędziem do automatyzacji procesów biznesowych. Oznacza to chociażby możliwość ustawienia reguły, aby zawsze po wysyłce zamówienia na numer telefonu podany przy jego składaniu trafiła informacja o wysyłce wraz z numerem do śledzenia trasy przesyłki.
To tylko jedno z możliwych (bardzo zresztą popularnych w e-commerce) zastosowań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby po prostu jednorazowo wysłać wielu określonym osobom komunikat o dokładnie takiej samej treści jednocześnie, na przykład dotyczący nadchodzącej wyprzedaży czy nowej kolekcji produktów. Opcja wyboru daty i godziny wysyłki sprawia, że bez problemu można planować kampanie marketingowe na długo do przodu.
Żeby z nich skorzystać, nie trzeba umieć programować. Obecnie cały proces planowania wysyłki może odbywać się za pomocą łatwych w obsłudze interfejsów graficznych, dzięki czemu bez problemu poradzą sobie z nim chociażby pracownicy działu marketingu.
Segmentacja bazy kontaktów zwiększa skuteczność działań
Nie ma potrzeby, aby przy przygotowywaniu wiadomości do wysyłki za każdym razem ręcznie wprowadzać dane kontaktowe odbiorców, jeśli ciągle kontaktujemy się z tym samym “zestawem” osób.
Nowoczesne platformy do masowej wysyłki SMS pozwalają użytkownikom na tworzenie i segmentowanie list odbiorców (oraz późniejszą ich zmianę, czy to poprzez dodawanie nowych kontaktów, czy usuwanie obecnych), aby później móc wskazać jednym kliknięciem, do kogo mają trafić wiadomości.
Dzięki temu nic nie stoi na przeszkodzie, aby, w zależności od swoich potrzeb, na przykład do jednej listy dodać osoby zapisane do newslettera, do drugiej swoich dostawców, do trzeciej obecnych klientów z branży A lub o określonej wielkości, do czwartej firmy z branży B i tak dalej.
Możliwości są wręcz nieograniczone, a przemyślana segmentacja pozwala na dłuższą metę przyspieszyć prowadzenie działań marketingowych (i nie tylko) oraz zwiększyć ich skuteczność. Warto przy okazji dodać, że komunikacja SMS-owa charakteryzuje się niskim kosztem i wysokim współczynnikiem otwarcia wiadomości, w związku z czym tym bardziej warto ją rozważyć, jeśli firma jeszcze z niej nie korzysta.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski