Urząd Miejski Gdańsk: Kosmiczny Dzień Nauki. Bohaterami astronomia, kosmologia, historia i Jan Heweliusz
Gdańsk wyrusza na podbój kosmosu! Przekonaj się, jak fascynujące tajemnice Wszechświata stają się dostępne na wyciągnięcie ręki podczas niezwykłego dnia pełnego naukowych atrakcji. Nie przegap tej wyjątkowej okazji, by doświadczyć magii odkryć astronomicznych i technologicznych z bliska!
  • Wyjątkowy dzień poświęcony nauce, z Janem Heweliuszem w roli głównej.
  • Dyskusje o astrofotografii i najnowszych odkryciach teleskopu J. Webba w Hevelianum.
  • Model łazika marsjańskiego i prezentacje osiągnięć studenckich kół naukowych.
  • Obserwacje gwiazd i opowieści o gwiazdach w autonomicznym obserwatorium.
  • Koncert audiowizualny z dźwiękami kosmosu jako kulminacja wydarzenia.

W sercu Gdańska, z dala od miejskiego zgiełku, narodzi się wyjątkowa przestrzeń dla wszystkich, którzy pragną zbliżyć się do tajemnic wszechświata. Kosmiczny Dzień Nauki, to nie tylko okazja do celebracji osiągnięć gdańskiego astronoma Jana Heweliusza, ale także szansa na bezpośredni kontakt z nowoczesną nauką i technologią.

Hevelianum zaprasza na podróż przez galaktyki

Centrum nauki Hevelianum w Gdańsku staje się areną dla niezliczonych atrakcji naukowych. Od modelu łazika marsjańskiego, który gości w naszym mieście dzięki współpracy z Politechniką Białostocką, po dyskusje dotyczące nowoczesnej astrofotografii i teleskopu J. Webba. Dyrektor Hevelianum, Paweł Golak, podkreśla, że "łączymy siły, by przybliżyć mieszkańcom Gdańska fascynujący świat nauki".

Odkrycia i przygody czekają za rogiem

Program wydarzenia przyciąga zarówno młodszych, jak i starszych entuzjastów nauki. Dzieci i młodzież będą miały okazję rozmawiać z robotem humanoidalnym, wcielającym się w postać Heweliusza, oraz uczestniczyć w grach fabularnych na temat podróży kosmicznych. Dorośli zaś z pewnością docenią prezentacje na temat najnowszych odkryć astronomicznych i możliwość obserwacji nocnego nieba w Gdańskim Obserwatorium Autonomicznym.

Zakończenie dnia pełnego wrażeń

Niezapomnianym zwieńczeniem Kosmicznego Dnia Nauki będzie koncert audiowizualny Voices of the Cosmos, podczas którego uczestnicy wydarzenia będą mieli okazję posłuchać niesamowitych dźwięków pochodzących z głębi kosmosu. To będzie prawdziwa uczta dla zmysłów, łącząca muzykę z nauką w spektakularny sposób.

Zachęcamy wszystkich mieszkańców Gdańska i okolic do uczestnictwa w tym wyjątkowym wydarzeniu. Kosmiczny Dzień Nauki to niepowtarzalna okazja, by odkryć, że nauka może być fascynującą przygodą, dostępną dla każdego.

Na podst. Urząd Miejski Gdańsk