Rower miejski w Gdańsku – ile kosztuje Mevo i jak z niego skorzystać?

W Gdańsku, zamiast stać w korkach, możesz przesiąść się na rower miejski Mevo. To świetna opcja dla tych, którzy cenią mobilność, ekologię i oszczędność. Ale jak to działa i ile kosztuje?

Ile kosztuje wypożyczenie roweru miejskiego Mevo?

Mevo w Gdańsku oferuje kilka opcji korzystania, dostosowanych do różnych potrzeb:

  • Miesięczny abonament – 29,99 zł
  • 120 minut dziennie na rowerze standardowym
  • 60 minut dziennie na rowerze elektrycznym
  • Po przekroczeniu limitu: 0,15 zł za minutę na rowerze standardowym i 0,30 zł na elektrycznym
  • Roczny abonament – 259 zł
  • Te same limity, ale na cały rok – opłaca się, jeśli planujesz jeździć regularnie.
  • 48-godzinny abonament – 59 zł
  • 480 minut dziennie na standardowym i 240 minut na elektrycznym – idealny na intensywny weekend.
  • Bez abonamentu? Można!
  • 0,15 zł za minutę na rowerze standardowym
  • 0,30 zł za minutę na rowerze ze wspomaganiem elektrycznym

Mevo w praktyce – co mówią mieszkańcy?

Rower rowerowi nierówny – i tu pojawia się kilka problemów.

„Super, że wróciły, bo można łatwo dojechać na uczelnię. Ale czasem wszystkie w mojej okolicy są już wypożyczone” – mówi Kasia, studentka UG.

„Rower elektryczny to świetna opcja na dłuższe trasy, ale niestety czasem ich brakuje, albo są rozładowane” – dodaje pan Marek, który codziennie jeździ Mevo do pracy.

Z drugiej strony, wiele osób narzeka, że rowery są niewłaściwie parkowane, a znalezienie dostępnego Mevo w godzinach szczytu graniczy z cudem.

Jak wypożyczyć rower Mevo w Gdańsku?

To prostsze, niż się wydaje!

  1. Zainstaluj aplikację Mevo, zarejestruj się i wybierz opcję płatności.
  2. Znajdź rower na mapie, podejdź do niego i zeskanuj kod QR.
  3. Jedź dokąd chcesz, pamiętając o limicie czasowym (jeśli masz abonament).
  4. Zakończ przejazd w wyznaczonej strefie, blokując rower.

Proste? Proste! A do tego ekologiczne.

Czy Mevo zmieni transport w Gdańsku?

Patrząc na korki w godzinach szczytu, Mevo mogłoby być wybawieniem dla miasta. Ale czy faktycznie nim jest? System ma swoje plusy – ekologiczny, tani i wygodny – ale nie brakuje też minusów, jak ograniczona liczba rowerów czy problem z ich dostępnością.

Czy mieszkańcy przekonają się do Mevo na stałe, czy zostanie ono jedynie ciekawostką dla turystów i weekendowych rowerzystów? To pytanie wciąż pozostaje otwarte.