Nowa estakada przy Trasie Sucharskiego nabiera kształtów - pierwszy element zamontowany

W Gdańsku na skrzyżowaniu Trasy Sucharskiego i ul. Andruszkiewicza widać już pierwsze stalowe elementy przyszłego wiaduktu. Inwestycja ma ułatwić dojazd do Portu Północnego i odciążyć lokalne skrzyżowania. W ostatnich dniach na miejscu pojawił się pierwszy element konstrukcji stalowej, a estakada będzie miała 57 metrów długości. To część większego planu drogowego, którego realizacja ma zmienić układ dojazdów na północnych obrzeżach miasta.
- Estakada przy biurowcu “Koga” zaczyna wyrastać nad jezdnią
- Prace drogowe zmienią układ dojazdów - co jeszcze jest w planie
Estakada przy biurowcu “Koga” zaczyna wyrastać nad jezdnią
Prace prowadzone są zaledwie kilkaset metrów od charakterystycznego mostu wantowego. Nowe przęsło stanie u zbiegu Trasy Sucharskiego i ul. Andruszkiewicza i umożliwi kierowcom jadącym ul. Andruszkiewicza wyjazd bezpośrednio w kierunku Warszawy — dziś możliwy jest tam jedynie skręt w stronę portu. W praktyce oznacza to krótszy i bardziej płynny dojazd do terenów przemysłowych wokół portu.
W ostatnich miesiącach wykonawcy wznosili filary i prowadzili prace palowe. W miniony weekend, w godzinach nocnych, zamontowano pierwszy element stalowej konstrukcji, który będzie częścią dźwigarów nośnych estakady o długości 57 metrów.
Prace drogowe zmienią układ dojazdów - co jeszcze jest w planie
Budowa estakady to tylko fragment szerszego porządkowania sieci drogowej wokół portu. W zakresie inwestycji zaplanowano m.in. przedłużenie jezdni ul. Andruszkiewicza w stronę Baltic Hub, budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Andruszkiewicza z planowaną ul. Nową Portową oraz połączenie Trasy Sucharskiego z ul. Sucharskiego — tzw. węzeł dzielnicowy. Celem tych prac jest poprawa dostępności terenów inwestycyjnych, magazynowych i produkcyjnych w pobliżu portu.
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. i Polimex Mostostal S.A.. Koszt prac to około 70 mln złotych, a termin zakończenia przewidziano na marzec 2027 r. Projekt jest współfinansowany z rządowych środków w ramach Polskiego Ładu.
Mieszkańcy i kierowcy powinni przygotować się na utrudnienia w kolejnych etapach robót — od hałasu budowy po tymczasowe zmiany organizacji ruchu. W zamian zyskają krótsze i bardziej bezpośrednie połączenia z rejonem portu, a także nowe rondo i rozbudowaną sieć dróg wewnętrznych, co może odciążyć lokalne ulice używane dziś przez ciężki transport.
na podstawie: UM Gdańsk.
Autor: krystian

