Słuchawki przewodowe i bezprzewodowe dla call center jak wybrać odpowiedni sprzęt?

3 min czytania
Słuchawki przewodowe i bezprzewodowe dla call center  jak wybrać odpowiedni sprzęt?

W wypadku pracowników call center i biur obsługi klienta, słuchawki bez wątpienia jawią się jako urządzenie niezbędne do efektywnej pracy. Jeśli wybierzmy sprzęt niskiej jakości, nie dość, że będą one niewygodne, to jeszcze spadnie efektywność działania nie wspominając o negatywnym wpływie na zdrowie użytkownika. Pamiętajmy, że wszelkie szumy i inne dźwięki z zewnątrz, zawsze działają na niekorzyść.

Tego typu ** słuchawki przewodowe **oraz wszelkie inne, zawsze dobiera się do terminalu, z którym mają one z założenia współpracować. Pod tym względem, wyróżnia się kilka możliwości:

- Słuchawki do telefonu stacjonarnego (podłączane na kilka sposobów w zależności od rodzaju naszej centrali)

- Słuchawki do smartfona (często otrzymamy jako dedykowany zestaw do tabletu lub telefonu komórkowego)

- słuchawki do komputera (modele te zazwyczaj podłączamy poprzez klasyczne złącze audio lub USB)

Łączność zestawów słuchawkowych

Kolejnym kryterium podziału tego typu sprzętów, zakłada ich rozróżnienie ze względu na metodę podłączenia. Wymienia się tutaj klasyczne słuchawki przewodowe, ale też nic nie stoi na przeszkodzie, aby postawić na dobre słuchawki bezprzewodowe.

W wypadku tych pierwszych, koniecznie upewnijmy się czy przewód jest zgodny z wejściem na centrali. Dzięki temu, zyskamy stabilności pracy bez względu na panujące warunki oraz brak jakichkolwiek opóźnień lub też zrywaniem łączności.

Stawiając jednak na bezprzewodowe słuchawki do call center , uzyskamy o wiele większy komfort pracy, a przede wszystkim swobodę ruchu. Wszystko bowiem dzięki temu, że żaden kabel nie stanowi już dla nas ograniczenia, stąd też możemy przechadzać się po całym biurze. Pamiętajmy jednak, aby sprawdzić jakim nasz model wyróżnia się zasięgiem działania. Tego typu sprzęty, powinny być ponadprzeciętnej jakości, aby praca mogła odbywać się w pełni stabilnie i bez żadnych zakłóceń.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru słuchawek?

Żadne polecane słuchawki nie okażą się odpowiednie, jeśli nie weźmiemy pod uwagę kilku istotnych aspektów, które wydatnie wpłyną nie tylko na jakość dźwięku, ale także na komfort naszej pracy.

Bardzo istotna jest konstrukcja, a dokładnie sposób wykonania słuchawek. Najlepiej, jeśli są to tworzywa wzmacniane. Wyróżniamy też słuchawki nagłowne oraz douszne. W wypadku tych pierwszych, spotkamy się z pałąkiem, który odpowiada za stabilizację ich pozycji. Zapobiega to zsuwaniu się podczas pracy, a także czynią je bardziej wytrzymałymi. Działają niczym opaska, dlatego chcąc je zdjąć, zawsze możemy wygodnie oprzeć je na swojej szyi. Dzięki temu, zawsze mamy je pod ręką i możemy je sprawnie założyć z powrotem.

Douszne słuchawki, wyróżniają się wygodą podczas noszenia. Pamiętajmy, że zarówno w tym jak i powyższym modelu, spotkamy konfigurację dwuuszną oraz jednouszną. Wiele zależy zatem od tego, jaki poziom hałasu występuje w danym pomieszczeniu. Kiedy chcemy kompletnie odizolować się od otoczenia i wszelkich dźwięków, które do nas napływają, wybierzmy dwuuszne. Co więcej, niektóre modele mają specjalne systemy wygłuszające.

Niebagatelne znaczenie i wpływ na jakość pracy ma również obecny mikrofon. Powinniśmy wybierać takie modele, które zagwarantują nam prowadzenie rozmów najwyższej jakości, a to warunkuje odpowiednie odszumienie i odizolowanie niechcianych dźwięków od mikrofonu. Konieczne jest zatem, aby mikrofon posiadał funkcję redukcji szumów. Co więcej, najlepiej jeśli posiada on dodatkową możliwość regulacji, aby każdy użytkownik mógł dostosować je do swych preferencji.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

glosgdanska_kf