Nowa stacja Mevo na Westerplatte ułatwia dojazd bez auta

Nowa stacja roweru metropolitalnego MEVO pojawiła się na Westerplatte — pod koniec lipca przy wejściu do Centrum Obsługi Zwiedzających (ul. Sucharskiego 77) zamontowano stojaki, a aplikacja już pokazuje dostępne jednoślady. To wygodne rozwiązanie dla tych, którzy chcą zwiedzić półwysep bez samochodu — jednocześnie przypominamy o zasadach zachowania na miejscu pamięci.
- Sprawdź stację MEVO na Westerplatte — MIEJSCE: Sucharskiego 77
- Dowiedz się, jak rośnie sieć MEVO w Trójmieście i kto za to odpowiada
Sprawdź stację MEVO na Westerplatte — MIEJSCE: Sucharskiego 77
Pod koniec lipca przy budynku Centrum Obsługi Zwiedzających na Westerplatte (MIEJSCE: ul. Sucharskiego 77) uruchomiono nową stację roweru metropolitalnego MEVO. Stojaki zamontowano na chodniku, przy południowo‑wschodniej ścianie obiektu; lokalizacja jest już widoczna w aplikacji MEVO, a od pierwszych dni widać duże zainteresowanie — o czym świadczy liczba zaparkowanych rowerów.
Nowa stacja ma ułatwić dotarcie na półwysep bez korzystania z samochodu. System MEVO jest zaprojektowany do krótkich, wygodnych przejazdów między punktami w metropolii, więc Westerplatte staje się bardziej dostępne dla mieszkańców i turystów.
Administratorzy terenu przypominają o zachowaniu szacunku dla miejsca pamięci: rowery należy pozostawiać przy stacji lub na wyznaczonych miejscach postoju, a po półwyspie poruszać się pieszo. Obowiązuje zakaz wjazdu rowerami na teren cmentarza i w bezpośrednie otoczenie pomnika Obrońców Wybrzeża.
Fot. MIIWŚ w Gdańsku
Dowiedz się, jak rośnie sieć MEVO w Trójmieście i kto za to odpowiada
Rozbudowa systemu roweru publicznego MEVO doprowadziła do zwiększenia floty do 5,3 tys. jednośladów. Zmiana ta wynika z decyzji gmin uczestniczących w projekcie oraz wykorzystania prawa opcji zawartego w umowie z operatorem systemu — firmą CityBike Global. Dzięki temu gminy, w tym Gdańsk, mogły powiększyć flotę o 30 proc. bez konieczności ogłaszania nowego przetargu.
To operator — CityBike Global — dokonał zakupu rowerów i jest ich właścicielem. Gminy natomiast zamawiają u operatora usługę obsługi systemu o określonej wielkości na swoim terenie.
Dostawa nowych rowerów, zakończona w lipcu, miała dwa znaczenia: po pierwsze przywróciła liczbę jednośladów do pierwotnego poziomu 4,1 tys., wyrównując stratę blisko 1,5 tys. egzemplarzy, które spłonęły w lutowym pożarze; po drugie — w ramach tego samego zamówienia powiększono flotę do 5,3 tys. sztuk.
Według danych miejskich w lipcu br. liczba użytkowników MEVO przekroczyła pół miliona — system skupia dziś ponad 530 tys. osób. W ciągu półtora roku funkcjonowania MEVO użytkownicy przejechali łącznie ponad 16 mln km i wykonali 5 mln podróży. Najwięcej wypożyczeń przypada na dni robocze (70 proc.), a przeciętny dystans jednej podróży wynosi około 3,5 km.
Materiał: Urząd Miejski w Gdańsku (mat. UMG).
Na podstawie: Urząd Miejski Gdańsk
Autor: krystian