Nowe drogi i rondo w Łubianie

Ulice Kościerska i Kolejowa wraz z rondem w Łubianie oficjalnie otwarte. W uroczystości wziął udział Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich. - To znakomita wiadomość dla mieszkańców całej gminy, mieszkańców Łubiany i osób dojeżdżających tu do pracy. Gminy i powiat kościerski wyjątkowo dobrze zagospodarowały środki, które były dostępne z dwóch rządowych programów – podkreślił wojewoda.

- Przypomnę, że w tym roku dzięki decyzji premiera Mateusza Morawieckiego zwiększono o 500 mln zł środki na dotacje dla gmin. Miedzy innymi te pieniądze trafiły do powiatu kościerskiego. (…). W tym roku z dwóch programów to ponad dziesięć i pół miliona samych dotacji (…). To, czy to jest droga gminna, czy powiatowa dla mieszkańców, dla użytkowników jest sprawą wtórną. Najważniejsze by jeździć po dobrej nawierzchni z dobrą infrastrukturą towarzyszącą - z chodnikami, ciągami pieszo - rowerowymi, przejściami, oświetleniem.(..) . Chciałbym pogratulować panu wójtowi dobrze napisanych wniosków, dobrych decyzji i wykonania – mówił wojewoda.

„Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” (Edycja 2018)

Beneficjent – Gmina Kościerzyna
„Rozbudowa ulic Kościerskiej i Kolejowej wraz z budową ronda w Łubianie”

Finansowanie inwestycji.
• Wartość projektu – 2 726 247 zł
• Środki własne – 1 363 124 zł – 50 %
• Kwota dotacji – 1 363 124 zł – 50 %

Opis inwestycji:
Dofinansowaniem objęta został rozbudowa dwóch odcinków dróg gminnych o łącznej długości 1451 m. Przedmiotem inwestycji jest Rozbudowa drogi gminnej - ul. Kościerskiej (187037G) oraz ul. Kolejowej (droga wewnętrzna) z ciągiem pieszo - rowerowym oraz rondem w rejonie skrzyżowania
ul. Kościerskiej i Osiedlowej w Łubianie. Ciąg dróg (ul. Kościerska i ul. Kolejowa) stanowią najszybsze bezpośrednie możliwe połączenie komunikacyjne dworca kolejowego w Łubianie z droga krajową
nr 20.

Zakres zadania rozpoczyna się od skrzyżowania ul. Kościerskiej z DK20, a kończy przy dworcu kolejowym przy ul. Kolejowej.
W ramach zadania wykonano przebudowę nawierzchni drogi i zjazdów, wymieniono istniejące wpusty uliczne, uregulowano gospodarkę wodami opadowymi w obrębie zaprojektowanego pasa drogowego oraz wymieniono istniejące oświetlenie uliczne. Elementami charakterystycznymi nowej infrastruktury jest nowe rondo w miejscu obecnego skrzyżowania ulic Kościerskiej, Osiedlowej i Zakładowej oraz przebudowa przejazdu kolejowego krzyżującego zjazd w ul. Długą.

Celem rozbudowy ciągu dróg jest była również bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych, rowerzystów oraz kierowców i pasażerów).
Całkowita długość odcinków dróg objętych wnioskiem: 1451, 26 m. Powierzchnia jezdni 10.070 m2, Powierzchnia chodników - 1627 m2, powierzchnia ciągu pieszo-rowerowego - 3350 m2, liczba zatok autobusowych - 1 szt., liczba wiat rowerowych - 1 szt., liczba rozbudowywanych skrzyżowań - 3 szt., liczba budowanych skrzyżowań (rondo) - 1 szt. liczba przejść dla pieszych z azylem - 1 szt., liczba przebudowywanych przejazdów kolejowych kat. "D" - 1 szt.