Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy ostatniego odcinka drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim, między Słupskiem a Bobrownikami. S6 pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem będzie realizowana w formule „Projektuj i buduj”. Rozpoczyna się także przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką. Dzięki tej inwestycji podróżowanie między tymi miastami będzie bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe.

S6 Słupsk - Bobrowniki

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6, na odcinku od końca obwodnicy Słupska do węzła Bobrowniki, o długości ok. 16 km. Zadanie obejmuje również realizację dwóch węzłów drogowych Budy i Bobrowniki oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej.

W 2021 r. rozpoczną się przetargi na odcinki S6 od Koszalina do obwodnicy Słupska, dla których dobiegają prace związane ze sporządzaniem projektów budowlanych i wykonawczych.
W województwie pomorskim w budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. Na etapie przetargu jest odcinek między Lęborkiem (Leśnicami) a Bożympolem Wielkim, druga jezdnia obwodnicy Słupska oraz S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej.

Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. Do dyspozycji kierowców będzie wtedy łącznie blisko 200 km trasy S6.

Rozbudowa DK21 Słupsk - Ustka

Zadanie obejmuje rozbudowę drogi krajowej nr 21 między Słupskiem a Ustką o długości ok. 13 km. W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowę skrzyżowań, budowę rond i montaż sygnalizacji świetlnych.

Wzdłuż całego odcinka zostanie wybudowany ciąg pieszo-rowerowy, wraz z miejscami odpoczynku dla jego użytkowników. Powstaną również chodniki, drogi serwisowe oraz nowe przystanki autobusowe. W ramach przedsięwzięcia zostanie przebudowany most na Słupi we Włynkówku oraz wybudowane trzy przepusty.

Inwestycja przyczyni się do zwiększenia przepustowości układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa, uporządkowania i skomunikowania terenu wokół DK21 oraz wprowadzi segregację ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Wydzielone zostaną prawo- i lewoskręty, wybudowane wyspy na jezdni oraz zmieniona geometria skrzyżowań. W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostaną zapewnione odpowiednie parametry nośności nawierzchni, spełniające kryteria dopuszczenia jej dla przejazdu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t.