Christian Zaleski walczy o podium Mistrzostw Europy w BMW z 1969 roku

Christian Zaleski, młody kierowca z pasją do klasycznych samochodów, szykuje się do walki o tytuł Mistrza Europy w Wyścigach Górskich. W tym roku za kierownicą legendarnego BMW 2002ti z 1969 roku zamierza pokazać, że tradycja i nowoczesna rywalizacja mogą iść w parze.
- Christian Zaleski i jego BMW na trasach wyścigowych Austrii
- Wyścigi górskie w Europie z udziałem polskiego kierowcy
Christian Zaleski i jego BMW na trasach wyścigowych Austrii
W ostatni weekend kwietnia Christian Zaleski stanął na starcie prestiżowego wyścigu górskiego w Rechbergu w Austrii. To właśnie tam jego BMW 2002ti z 1969 roku przeszło badania techniczne i zostało przygotowane do rywalizacji na wymagającej, pięciokilometrowej trasie. W sobotę odbyły się treningi, a już w niedzielę kierowcy zmierzyli się z dwoma podjazdami, których czasy sumowały się do końcowego wyniku.
Zaleski to syn Piotra Zaleskiego wielokrotnego mistrza Polski w rajdach i wyścigach. Pasja do motoryzacji płynie u niego w żyłach, a wybór historycznego BMW nie jest przypadkowy. Chcę kontynuować tradycję polskich mistrzów, takich jak Sobiesław Zasada, który zdobywał tytuły właśnie za kierownicą podobnych aut” mówi zawodnik. Dla kibiców to prawdziwa gratka oglądać klasyczne samochody walczące na górskich serpentynach.
Wyścigi górskie w Europie z udziałem polskiego kierowcy
Sezon Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich to cykl siedmiu emocjonujących rund rozgrywanych w różnych krajach: od Austrii przez Czechy, Słowenię aż po słynny włoski podjazd Trento-Bondone, uznawany za jeden z najtrudniejszych i najniebezpieczniejszych na świecie. W Rechbergu rywalizowało aż 258 zawodników, a zawody przyciągnęły tłumy fanów oraz transmisję telewizyjną na żywo.
BMW Zaleskiego waży jedynie 890 kg i potrafi rozpędzić się do 180 km/h idealne parametry na kręte górskie trasy. Choć konkurencja w tym roku jest jeszcze silniejsza ze względu na dopuszczenie aut z otwartym dachem, nasz kierowca nie ukrywa ambicji: Pojadę najszybciej jak się da, na granicy przyczepności samochodu i swojej” zapowiada.
Co roku na koniec jest gala w Paryżu, w pięknym pałacu, z prezesem FIA, Mohammedem Ben Sulayem z Emiratów. Ta sama federacja organizuje także wyścigi Formuły 1 i rajdy rangi Mistrzostw Świata. Są to więc naprawdę prestiżowe zawody na najwyższym poziomie.” Christian Zaleski
Utrzymanie takiego klasycznego auta wymaga ogromnego zaangażowania części trzeba szukać po całym świecie, a samochód musi spełniać rygorystyczne normy homologacyjne wydane przez producenta ponad pół wieku temu. Serwisowanie odbywa się między innymi na Słowacji.
Zmagania Christiana wspierają lokalne firmy: Piekarnia Cukiernia Raszczyk, KantorConti.pl oraz Motowizja, które pomagają mu realizować marzenia o sukcesach na europejskich trasach.
Autor: krystian